fbpx

Bel nu: +32 468 11 25 93

Wat hebben nieuwe pannen met toeschrijving te maken?; Vrijdag's dagelijkse brief

Share This Post

Share on facebook
Share on linkedin
Share on twitter
Share on email

De dagelijkse briefing van Search Engine Land bevat dagelijkse inzichten, nieuws, tips en essentiële stukjes wijsheid voor de hedendaagse zoekmarketeer. Als je dit wilt lezen voordat de rest van het internet dat doet, meld je dan hier aan om het dagelijks in je inbox te ontvangen.


Goedemorgen, Marketeers, en ben je ooit door Instagram beïnvloed geweest om iets te kopen?

Zelfs als ik weet dat ik "beïnvloed" of opnieuw getarget wordt, is de marketing soms zo goed dat ik gewoon moet toegeven en het moet kopen. Mijn meest recente gerichte aankoop was een mooie set nieuwe pannen waarvan Instagram wist dat ik ze nodig had.

Ik heb waarschijnlijk minstens een jaar advertenties voor dit merk gezien (goed voor het spelen van het lange spel), en ik heb het afgelopen weekend eindelijk kapotgemaakt en mijn panonderzoek gedaan. Het omvatte Googlen, vergelijken van concurrenten, klikken op zoekadvertenties en het bezoeken van meerdere sociale-mediaprofielen. Na een gesprek met een vriend, die bevestigde dat mijn pannen van de universiteit waarschijnlijk aan vervanging toe waren, bekeerde ik me eindelijk.

Het deed me denken aan de recente DDA-aankondiging van Google en de offline conversie-importeur die ze zojuist hebben gelanceerd (daarover hieronder meer). Was het panbedrijf in staat mijn reis toe te schrijven aan alle kanalen waaraan ik heb deelgenomen voordat ik uiteindelijk een aankoop deed? Ik neem aan van niet precies.

En dat is het probleem met attributie. Hoeveel we ook proberen, er zal altijd iets zijn dat misschien niet alle eer krijgt die het verdient, maar dat betekent niet dat het niet op zijn minst iets bijdraagt aan de uiteindelijke conversie.

Caroline Lyden,
Directeur van zoekinhoud


De tl;dr: Wat gebeurde er deze week bij het zoeken? Hier is de DL…

  • Google Ads kondigt op machine learning gebaseerde, datagestuurde attributiemodellen aan in een nieuw privacylandschap. In het kielzog van het verlies van gegevens aan FLoC, lijkt de nieuwe DDA- oplossing van Google meer toeschrijvingsopties te bieden, zelfs voor kleinere accounts.
  • Moet robots.txt een functie ondersteunen zonder indexering? “Ik wil voorkomen dat er nog meer richtlijnen worden toegevoegd. Ik ben nog steeds niet op de hoogte van veelvoorkomende problemen die worden veroorzaakt door deze gedocumenteerde functionaliteit ", aldus John Mueller.
  • De nieuwe creditcardadvertenties van Microsoft Advertising zetten de reeks verticaal-specifieke producten voort. De nieuwe indeling wordt als open bèta uitgerold voor adverteerders die zich richten op klanten in de VS en Canada.
  • E-commerce SEO-gids: nieuwe documentatie van Google. De nieuwe gids van Google geeft e-commerce SEO-documentatie die ze kunnen meenemen naar klanten en belanghebbenden om hun aanbevelingen geïmplementeerd te krijgen.
  • De beste SMX-tarieven vervallen deze zaterdag… boek nu en bespaar! Mis je kans niet om merkveilige, bruikbare tactieken te leren om de kritieke obstakels voor zoekmarketing waarmee je vandaag wordt geconfronteerd te overwinnen – enje voor te bereiden op wat er in 2022 komt .

Google Ads lanceert nieuw budgetrapport

Google Ads lanceert een nieuw budgetrapport om het maandelijkse uitgavengedrag van campagnes te visualiseren, zo maakte het bedrijf donderdag bekend.

Wat het begrotingsrapport laat zien. Het budgetrapport toont de dagelijkse uitgaven, de maandelijkse bestedingslimiet van uw campagne (ononderbroken grijze lijn), uw maandelijkse uitgavenprognose (blauwe stippellijn), de kosten tot nu toe (ononderbroken blauwe lijn) en eventuele budgetwijzigingen die u in die specifieke maand heeft aangebracht.

Waarom het ons iets kan schelen. Dit nieuwe rapport kan adverteerders helpen te begrijpen hoe het bewerken van hun budget van invloed kan zijn op de bestedingslimieten van de campagne, hoe eerdere wijzigingen in het gemiddelde dagbudget van invloed kunnen zijn op de prestaties en bestedingslimieten en hoeveel ze naar verwachting aan het einde van de maand zullen betalen. Die informatie kan vervolgens worden gebruikt om hun planning te verbeteren.

Lees hier meer.


Yelp voegt virtueel restaurantattribuut toe om verwarring bij klanten te verminderen

Sinds het begin van de pandemie heeft Yelp een aantal profielkenmerken voor restaurants uitgerold, variërend van vaccingerelateerde kennisgevingen tot kenmerken voor LGBTQ- en Aziatische bedrijven . Nu rolt het platform een Virtual Kitchens-attribuut uit (hierboven weergegeven) voor spookkeukens, virtuele restaurants en virtuele foodcourts om zichzelf te identificeren bij potentiële klanten en verwarring te verminderen over de eetervaringen die ze aanbieden.

Waarom het ons iets kan schelen. Volgens Yelp stegen in het tweede kwartaal van 2021 de bedrijfsopeningen voor voedselbezorgdiensten met 166% boven het niveau van vóór de pandemie. Hoewel deze afhaal- of bezorgrestaurants klanten een potentieel veiligere eetoptie bieden, kunnen ze klanten die willen dineren ook teleurstellen. Het kenmerk Virtuele keukens kan helpen om verwachtingen te scheppen, en dat kan op zijn beurt resulteren in betere recensies en meer zaken.

Lees hier meer.


OCI-hulpprogramma

"Het importeren van uw offline conversies maakt dit eenvoudig: u kunt meten wat er in de offline wereld gebeurt nadat uw advertentie heeft geleid tot een klik of oproep naar uw bedrijf, en die gegevens vervolgens gebruiken om vergelijkbare hoogwaardige leads te vinden", zegt Stephen Chang , Productmanager Manager, Google Ads in een aankondiging deze week.

Om adverteerders te helpen bij het importeren van offline conversies, heeft Google Ads deze week de lancering aangekondigd van de helpertool Offline Conversion Import (OCI). Dit is hoe het werkt:

  • Beantwoord vragen om de compatibiliteit van uw account, de trackingoplossingen, de lead-to-sales-reis en het team dat u zal helpen bij de implementatie te bevestigen.
  • Zodra je teamleden hebt toegewezen voor elke rol in het proces, zal OCI-helper hen bij elke stap helpen, met gedetailleerde instructies en tijdige e-mailmeldingen wanneer het hun beurt is om te handelen.

Volgens Microsoft Advertising-gegevens beginnen kerstkopers dit jaar vroeg

Terwijl Black Friday vroeger de officiële aftrap van de feestdagen was, blijkt uit nieuwe enquêtegegevens van Microsoft Advertising dat het waarschijnlijk te laat is om eind november met uw winkelstrategie te beginnen.

“Consumenten doen meer onderzoek naar producten voordat ze ze kopen. Nu kan de onderzoeksfase 30 dagen of langer zijn. Dus hoewel ze misschien meer winkelen, doen ze er langer dan ooit over om onderzoek te doen voordat ze iets kopen. Dat is een goede zaak voor adverteerders die het plannen', zegt Stephanie Worley, global brand marketeer bij Microsoft Advertising.

Andere trends die Microsoft dit jaar voorspelt?

  • Er zal vraag zijn naar alternatieve betalings- en leveringsmethoden.
  • Duurzaamheid wordt een trend.
  • De advertentieconcurrentie zal groot zijn.

Bekijk de blog voor meer tips over hoe u uw winkelstrategie kunt voorbereiden of download hun winkelrapport voor de feestdagen voor meer manieren om u voor te bereiden op de mooiste tijd van het jaar.


Citaat van de dag

“Wat iedereen je vertelt: krijg buy-in voor je marketingstrategieën! Wat niemand je vertelt: HOE? SCHITTEREND HOE? Ik dacht dat de formule was: business case + actieplan + vaardigheid. Als je die 3 had, zou je grote dingen kunnen doen. Maar als je ergens werkt waar je met andere mensen moet werken, is alles wat mijn oude strategie doet je in de marketingversie van Rick Sanchez veranderen: een grillig genie dat net zo waarschijnlijk het gebouw zal platbranden als dat het zijn inkomsten verdubbelt, ’ schreef Brendan Hufford op LinkedIn. Dus hoe moet je buy-in krijgen? Bekijk hier de aanbevelingen van een VP .


Nieuw op zoekmachineland

Over de auteur

Carolyn Lyden is de Director of Search Content voor Search Engine Land en SMX. Met expertise op het gebied van SEO, contentmarketing, lokaal zoeken en analyses, richt ze zich op het gemakkelijker maken van het werk van marketeers met belangrijk nieuws en educatieve content.

More To Explore