fbpx

Bel nu: +32 468 11 25 93

Wat heeft crypto met SEO en PPC te maken?; Dagoverzicht van donderdag

Share This Post

Share on facebook
Share on linkedin
Share on twitter
Share on email

De dagelijkse briefing van Search Engine Land bevat dagelijkse inzichten, nieuws, tips en essentiële stukjes wijsheid voor de hedendaagse zoekmarketeer. Als je dit wilt lezen voordat de rest van het internet dat doet, meld je dan hier aan om het dagelijks in je inbox te ontvangen.


Goedemorgen, Marketeers, en we wisten dat het eraan zat te komen, maar dat betekent niet dat we het leuk vinden.

Dat is de kern van wat ik zie van PPC-adverteerders in reactie op de aankondiging van Google dat ze ETA's in 2022 afschaffen. De toon is een trieste acceptatie dat hun baan over een paar jaar misschien een beetje moeilijker wordt:

"RSA's presteren naar mijn ervaring bijna overal slechter dan ETA's", zegt Collin Slattery , oprichter Taikun Digital. "RSA's presteren bijna altijd onder de verwachte ETA's, over miljoenen aan uitgaven en meer dan een jaar testen. Het komt ook niet in de buurt”, beaamt Sam Tomlinson van EVP Warschawski.

Is er iemand hoopvol of optimistisch? "In de hoop dat we coole aanpassingsfuncties krijgen, ervan uitgaande dat we coole rapportagefuncties krijgen", tweette Tinuiti's Head of Paid Search Aaron Levy als reactie. "Ik vind het niet erg om ETA's te verliezen, zoveel als ik zou willen dat er betere rapportage was over de verschillende gebeurtenissen van een RSA", voegde Menachem Ani , oprichter bij JXTGroup, toe.

Het goede (?) nieuws is dat adverteerders een behoorlijke hoeveelheid tijd hebben om te testen en voor te bereiden. En Google heeft tijd om de feedback te horen en hun tools voor PPC-professionals te verbeteren.

Caroline Lyden,
Directeur van zoekinhoud


Hoe u een advertentietekst schrijft die daadwerkelijk converteert (plus 3 grote fouten die u moet vermijden)

Als het gaat om het maken van advertenties die zoekers in klanten veranderen, duiken veel adverteerders in structuur, testen en meer, en verdoezelen ze een van de belangrijkste elementen van elke campagne: kopiëren. Uw advertentietekst is de basisbouwsteen van uw advertenties. Het goed doen kan het verschil zijn tussen een milquetoast-conversieratio en enorme waarde creëren voor uw klanten en belanghebbenden. In haar sessie bij SMX Convert heeft Alyssa Altman een diepe duik genomen in het schrijven van advertentieteksten die daadwerkelijk converteren, inclusief het begrijpen van zoekmachines, trechters, intentie en meer. Dit zijn de hoogtepunten:

  • Zoekmachines zijn nu antwoordmachines. Uw advertenties moeten concurreren met de eigen in-SERP-functies van Google.
  • Trechters zijn niet lineair en de bedoeling is niet duidelijk. Bewustzijn en overweging zoeken vinden plaats in de hele trechter. Bovendien kunnen conversiezoekopdrachten plaatsvinden op zoekopdrachten die we normaal gesproken niet als zoekopdrachten van het type 'onderaan de trechter' beschouwen.
  • Test de advertentietekst op zowel dubbelzinnige als voor de hand liggende bedoelingen. Het testen van de intentie versus de winnende berichten zijn twee heel verschillende paden om naar beneden te gaan. Door duidelijk te identificeren wat uw einddoel is, kunt u uw teststrategie vooraf stimuleren.

Lees Altman's 3 fouten bij het kopiëren van advertenties om te vermijden.

Bekijk onze andere SMX-dekkingen:


Zoekmachines: gedecentraliseerd zoeken komt naar Android in Europa

Vanaf gisteren zal de particuliere, gedecentraliseerde zoekmachine Presearch door Google worden vermeld als een standaardzoekmachineoptie op alle nieuwe en fabrieksherstellende Android-apparaten in het VK en Europa.

Een van de nieuwste Google-concurrenten die strijden om marktaandeel: "Presearch is een in 2017 opgerichte, pro-privacy blockchain-gebaseerde startup die cryptocurrency-tokens gebruikt als een stimulans om het zoeken te decentraliseren – en daardoor (hopelijk) de greep van Google op wat internetgebruikers vinden en ervaren”, schreef Natasha Lomas voor TechCrunch.

In 2018 legde de Europese Commissie Google een boete van 4,24 miljard euro op voor het oneerlijk gebruik van Android om zijn dominantie in zoekmachines te versterken. Google stemde ermee in om de standaardinstellingen te wijzigen en kondigde eerder dit jaar aan dat het het aantal zoekmachines op de pagina met standaardinstellingen zou verhogen. Het stopte ook met het verplichten van concurrerende zoekmachines om te betalen om te worden opgenomen. Presearch is nu een van die opties, maar de enige zoekkeuze die mogelijk wordt gemaakt door de cryptocurrency-markt.

Waarom het ons iets kan schelen. We hebben bedekt Google's problemen met het zoeken keuze debat vele malen eerder , en een nieuwe speler op de markt waarschijnlijk niet eens schud ze genoeg te merken. Maar het advertentiemodel van Presearch is iets heel anders dan we gewend zijn.

Genoemd trefwoord staking, “Presearch token houders kunnen tokens 'inzetten' of vastleggen op specifieke woorden en zinnen. De adverteerder die de meeste tokens voor een term inzet, laat zijn advertentie vervolgens weergeven wanneer iemand naar die term zoekt. Als gevolg hiervan ontvangen ze het verkeer wanneer gebruikers op die advertentielink klikken', schreef Kyt Dotson voor Silicon Angle.

“Keyword Staking is nog maar een manier waarop Presearch het huidige online zoekparadigma transformeert. We gebruiken blockchain om de belangen van adverteerders en gebruikers op elkaar af te stemmen, terwijl we pionieren met een geheel nieuw compensatiemodel voor advertenties”, zegt Colin Pape, oprichter en CEO van Presearch.

Lees ook: De pleidooi voor adverteren op andere zoekmachines dan Google


Zoekshorts: lokaal zoekwoordonderzoek, herschrijvingen van titels en nieuwe Google Ads-annotaties

Hoe lokaal zoekwoordonderzoek te overwinnen. Zelfs als u bekend bent met trefwoordonderzoek voor standaard-SEO, zijn er veel dingen die specifiek zijn voor lokale bedrijven en lokale SEO waarvan u zich misschien niet bewust bent, maar die uw gelokaliseerde organische prestaties naar nieuwe hoogten kunnen tillen.Bekijk de nieuwste cursus van Claire Carlile en BrightLocal .

Snel checken of Google de titels van een lijst met pagina's heeft herschreven? Maar heb je geen toegang tot betaalde tools? Jason M van SEOwl heeft er een voor je gemaakt die gratis is.

Google Ads introduceert nieuwe annotaties om snelle verzending , gemakkelijk retourneren en nieuwe zakelijke identiteitskenmerken voor de feestdagen te benadrukken. 58% van de Amerikaanse vakantieshoppers zei dat ze dit seizoen meer online zullen winkelen dan in voorgaande jaren en 59% zei dat ze eerder zullen winkelen om te voorkomen dat een artikel niet op voorraad is. Loop nu voorop met deze nieuwe Google-annotaties .


Wat we lezen: vraag het de expert – Uw belangrijkste FLoC-vragen beantwoord

In zijn hooggewaardeerde SMX Advanced- sessie, 'FLoC en de toekomst van het publiek', verdiepte Frederick Vallaeys , medeoprichter en CEO bij Optmyzr, zich in de technologie achter Google's privacy-initiatieven FLoC, FLEDGE en TURTLEDOVE. Na de sessies beantwoordde Vallaeys vragen van aanwezigen die meer wilden weten over hoe FLoC zal werken voor B2B-adverteerders, hoe Google FLoC-cohorten test en hoe adverteerders hun stem kunnen laten horen door grote technologie in deze privacy-initiatieven.

Wat betekent FLoC voor B2B-adverteerders? Het probleem is dat een cohort van nature minder precies is dan een individu. Het ongelukkige antwoord is: nee, sommige van deze dingen zullen we niet kunnen doen. We bevinden ons op dit punt waar ik denk dat we nog steeds de oude manieren hebben en, hoe onvolmaakt ze ook zijn, hoeveel kunnen we eruit halen en die derde-partijrelatie, de eerste-partijrelatie, maken, want dan kunnen we eigenlijk doe er iets zinnigs mee.

Hoe test Google cohorten? Google zei: we gaan mensen in deze cohort-emmers plaatsen. In een deel van de split-test gebruikten ze cookiegegevens van derden. Dus waar we jou kennen, als een individuele, unieke gebruiker die al deze dingen heeft gedaan. In de andere weten we alleen dat elke browser deel uitmaakt van precies één cohort. Maar dan zijn er veel cohorten waarvan Google zou kunnen zeggen dat ze zich erop richtten. In die test zagen ze dat er eigenlijk een zeer goede prestatie was in termen van kosten per conversie.

Hoe kunnen adverteerders hun stem laten horen in deze voorstellen? Bezoek privacysandbox.com. Google is betrokken bij alle W3C-standaarden en gaat naar vergaderingen met betrekking tot advertenties. Wij als adverteerders kunnen hierover feedback geven in de forums. Dus begrijp wat er gebeurt. Breng uw standpunt naar voren, want veel van de mensen die deze vergaderingen bijwonen, zijn grote spelers met grote gevestigde belangen. Dus de kleine mensen onder hen, de kleine spelers, we moeten ook daar onze stem laten horen. En dat kunnen we niet echt doen, tenzij we begrijpen wat er gebeurt.

Meer willen? Bekijk hier de volledige Q&A.


Over de auteur

Carolyn Lyden is de Director of Search Content voor Search Engine Land en SMX. Met expertise op het gebied van SEO, contentmarketing, lokaal zoeken en analyses, richt ze zich op het gemakkelijker maken van het werk van marketeers met belangrijk nieuws en educatieve content.

More To Explore