fbpx

Bel nu: +32 468 11 25 93

Waarom zijn interne SEO's op zoek naar nieuwe banen?; Vrijdag's dagelijkse brief

Share This Post

Share on facebook
Share on linkedin
Share on twitter
Share on email

De dagelijkse briefing van Search Engine Land bevat dagelijkse inzichten, nieuws, tips en essentiële stukjes wijsheid voor de hedendaagse zoekmarketeer. Als je dit wilt lezen voordat de rest van het internet dat doet, meld je dan hier aan om het dagelijks in je inbox te ontvangen.


Goedemorgen, Marketeers, en wat is "volgende?"

Ik heb aan de semantiek gedacht toen het SMX-team SMX Next aan het programmeren was, maar ook omdat ik veel carrièreverschuivingen zie in de zoekmarketinggemeenschap. Bedrijven huren een ton in. Marketeers zeggen hun baan op, beginnen nieuwe of richten hun eigen bedrijf op. Mensen zeggen: "Dank U, volgende" tegen werk op kantoor, lage salarissen en inflexibele schema's.

Tegelijkertijd is automatisering een grote "what's next" voor onze branche (evenals voor wat er nu is). NLP is een bestaande technologie die onze industrie naar het “next” niveau zal brengen. We leren allemaal om meer te doen met minder data (een trend die zich waarschijnlijk alleen maar zal voortzetten).

En deze spelen ook allemaal in op het carrièreaspect. We moeten leren hoe we onze uitstekende carrières kunnen navigeren met al deze technologieën van het volgende niveau. Het is veel, maar zoekmarketeers zijn pro's in het omgaan met (en veroveren) wat de toekomst biedt.

Caroline Lyden,
Directeur van zoekinhoud


De update van de Google-pagina-ervaring is nu uitgerold

Google heeft bevestigd dat het de uitrol van de pagina-ervaringsupdate gisteren heeft voltooid. Dit omvat de updates van de Top Stories-carrousel bij mobiel zoeken, maar de wijzigingen in de Google Nieuws-app worden pas over een week doorgevoerd.

Google begon op 15 juni met het uitrollen van de pagina-ervaringsupdate en vertelde ons dat deze eind augustus klaar zou zijn. Het was technisch gezien niet klaar voor eind augustus en heeft nog ongeveer een week te gaan, maar het is in wezen klaar met de uitrol, zeggen Google-vertegenwoordigers.

Lees hier meer.


Waarom zijn interne SEO's op zoek naar nieuwe banen?

Eli Schwartz, auteur van Product-Led SEO , tweette over enkele contacten die op zoek waren naar nieuwe interne SEO-banen. Mark Preston, Head of Digital bij The Hakim Group, vroeg als antwoord: "Waarom zijn zoveel geweldige interne SEO's op zoek naar een nieuwe baan?" Hier zijn enkele van de belangrijkste redenen die Schwartz opsomt :

  1. Bij VEEL te veel bedrijven zijn er beperkte verticale groeimogelijkheden binnen SEO. Voor iemand die van SEO houdt, is de enige manier om SEO te blijven doen, door verder te gaan.
  2. Er wordt niet genoeg waarde gehecht aan SEO, dus daarom zijn de salarissen willekeurig beperkt. De SEO-manager die weet dat ze een aanzienlijke bijdrage leveren aan het resultaat, zal uiteindelijk gefrustreerd raken omdat hij geen grote loonsverhogingen krijgt en zal overstappen naar een bedrijf dat bereid is $ $ $ te betalen, precies omdat ze moeten betalen om te huren.
  3. Bedrijven zorgen ervoor dat werknemers na een jaar of langer op afstand werken weer naar kantoor gaan. Die bedrijven zullen uiteindelijk hun zeer bekwame SEO's verliezen en zullen niet weten hoe moeilijk ze zullen zijn om te vervangen totdat het te laat is.

Waarom het ons iets kan schelen. Het is stof tot nadenken voor interne marketingafdelingen over hoe ze ervoor kunnen zorgen dat hun SEO's zich gehoord en vervuld voelen en alsof ze groeien in hun rol. Zelfs als uw SEO-manager niet naar een managementfunctie wil overstappen, moeten er binnen uw organisatie mogelijkheden voor beoefenaars zijn om door te groeien. Niemand wil stil blijven staan, vooral niet met alle geweldige vacatures die er zijn in de vurige markt van vandaag.


Wat te doen nu ETA's verdwijnen?

Wat gebeurt er als ETA's verdwijnen en die in gereguleerde sectoren nog steeds reclame en variaties moeten goedkeuren? "ETA's verdwijnen misschien, maar uw vermogen om advertenties te beheren is dat niet. Het enige dat u hoeft te doen, is 'vastzetten' op schaal en u heeft nog steeds volledige controle over uw advertentieberichten. Dit zal essentieel zijn voor gereguleerde industrieën en degenen die slechte RSA-prestaties zien (*veel* mensen)”, tweette Brad Geddes , medeoprichter van Adalysis.

Uit gegevens van onze eigen bijdragers is gebleken dat het vastzetten van advertentiecomponenten de prestaties kan schaden : “In onze analyse hebben we gekeken naar advertenties met ten minste één vastgezette component en vergeleken met advertenties zonder vastgezette componenten. Advertenties zonder vast te pinnen deden het beter op CTR, conversieratio, CPC en CPA. Maar het tegenovergestelde gold voor ROAS, waar advertenties met een vastgezette component het beter deden”, zegt Frederick Vallaeys, CEO van Optmyzr.

Dus wat gebeurt er als je moet pinnen? “Mijn mening is dat het vastzetten van koppen voor veel advertentiegroepen nodig zal zijn. Ja, het hindert het algoritme enigszins, maar het zij zo. Ik betwijfel of het meten van advertentiesterkte een voorspellende waarde heeft voor advertentiegroepen met een laag volume', voorspelde Matt Van Wagner , president van Find Me Faster.

Waarom het ons iets kan schelen. Terwijl de PPC-gemeenschap wist dat het eraan zat te komen, zorgt de uitfasering van ETA's ervoor dat velen beginnen te brainstormen over nieuwe strategie-ideeën. Met de geavanceerde melding (ETA's verdwijnen pas eind juni 2022), is dit het moment om te beginnen met het testen, aanpassen en migreren van uw advertentiestrategie om aan de wijzigingen tegemoet te komen. Die tests moeten waarschijnlijk pinning omvatten, gewoon om te zien hoe het gaat.


SEO Specialist @ EmberTribe (VS, op afstand)

  • Salaris: $ 55k-70k / jaar
  • Audit klant en prospect digitale portfolio's om verbetermogelijkheden te identificeren, en lever deze bevindingen zowel mondeling als schriftelijk op een zodanige manier dat de acquisitie van nieuwe bedrijven wordt ondersteund.
  • Volg en rapporteer over relevante KPI's voor organisch zoeken, leer klanten en begeleid ze over welke statistieken relevant en toepasbaar zijn. Gebruik deze prestatiegegevens om strategische updates en iteratieve tests aan te sturen om de algehele zoekprestaties te verbeteren.

Web Content Manager @ WorkMoney (VS, op afstand)

  • Salaris: $90k/jr
  • Maak inhoud die verkeer naar onze binnenkort te lanceren website leidt
  • Werk binnen het ledenwaardeteam in nauwe coördinatie met teams die zich richten op directe ledenbereiking, belangenbehartiging en digitale betrokkenheid om onze algemene toon en ons aanbod te verfijnen

Paid Search Associate @ Velocity Global, LLC (VS, afgelegen)

  • Salaris: $ 55k-65k / jaar
  • Assisteren bij het maken, lanceren en beheren van betaalde zoekcampagnes om gekwalificeerde leads binnen te halen, wat resulteert in pijplijngroei
  • Bewaak, optimaliseer en rapporteer campagneprestaties op continue basis om ervoor te zorgen dat KPI's worden gehaald of overschreden

Demand Generation Manager/Senior Manager @ Clarify Health Solutions (VS, op afstand)

  • Salaris: $120k-132k/jr
  • Leiden, ontwerpen en uitvoeren van strategie en campagnes voor het genereren van vraag
  • Bezit de ontwikkeling van een contentstrategie en het creëren van content (whitepapers, casestudy's, e-books, webinars, video's, enz.) die de vraag zullen stimuleren en zijn afgestemd op de fasen van de reis van de koper.

Voer een vacature in voor een kans die in deze sectie wordt vermeld.


Shorts voor zoeken: Google Ads-targeting op locatie, algo-update op 1 september en meting na cookies

Instellingen voor targeting op locatie van Google begrijpen en optimaliseren. Als u ervoor kiest om uw advertenties in de VS weer te geven, waarom ziet u dan mensen uit Duitsland, Frankrijk en Japan op uw advertenties klikken? Als u alleen Chicago target, waarom ontvangt u dan klikken vanuit San Francisco? De echte vraag is: zijn die klikken geconverteerd, en zo niet, hoe kan ik ze stoppen ?

Was er op 1 september nog een algo-update? Barry duikt in het gebabbel op SERoundtable: “Er zijn niet enorm veel klachten, maar de tools pikken de fluctuaties in de Google-zoekresultaten op.”

Google Analytics-chef richt zich op critici en plannen voor metingen in de post-cookiewereld. "Met paradigmaverschuivingen kom je in een fase van ambiguïteit terecht, waar veel onderwijs moet plaatsvinden voordat de industrie als geheel kan samensmelten tot een oplossing", zei Vidhya Srinivasan in het interview met AdAge.


Aankomende Evenementen: MarTech is slechts 11 dagen verwijderd

We hebben keynotes van chef Martec zelf Scott Brinker, auteur en e-mailgoeroe Kath Pay, opkomend marketingops-ster Darrell Alfonso en onze eigen Kim Davis. Deze zijn opgenomen in meer dan 70 sessies boordevol bruikbare informatie om uw stack en uw strategie aan te scherpen. Het is allemaal van jou. En het is allemaal gratis. Beveilig nu uw pas.

Mis deze kans niet om samen met duizenden senior marketeers te leren hoe u datagestuurde beslissingen kunt nemen die het succes van een organisatie mogelijk maken.
Psst… Honger naar meer? Breid uw training uit met een live, diepgaande workshop over agile marketing, inkooptechnologie, klantervaringen, CDP's en attributieanalyse – slechts $ 149 per stuk. (Koop er meer dan één om 15% korting op de registratie te ontgrendelen!) De agenda en registratielink zijn hier.


Over de auteur

Carolyn Lyden is de Director of Search Content voor Search Engine Land en SMX. Met expertise in SEO, contentmarketing, lokaal zoeken en analyses, richt ze zich op het gemakkelijker maken van het werk van marketeers met belangrijk nieuws en educatieve content.

More To Explore