fbpx

Bel nu: +32 468 11 25 93

Zal Google deze titel veranderen?; Dagoverzicht van donderdag

Share This Post

Share on facebook
Share on linkedin
Share on twitter
Share on email

De dagelijkse briefing van Search Engine Land bevat dagelijkse inzichten, nieuws, tips en essentiële stukjes wijsheid voor de hedendaagse zoekmarketeer. Als je dit wilt lezen voordat de rest van het internet dat doet, meld je dan hier aan om het dagelijks in je inbox te ontvangen.

Goedemorgen, Marketeers, het title tag-debacle moet verbeteren, toch?

Google heeft bevestigd dat het de manier heeft veranderd om titels voor zoekresultaten te maken, en je kunt daar meer over lezen hieronder, maar de uitleg is niet erg louterend voor zoekprofessionals die hun titels minutieus maken, rekening houdend met zaken als trefwoordonderzoek en publiek persona's.

Het bedrijf zegt dat zoekers in zijn tests eigenlijk de voorkeur geven aan het nieuwe systeem. Het is moeilijk te geloven dat mensen de voorkeur geven aan verouderde titels die verwijzen naar Joe Biden als de vice-president , om op een bijzonder flagrant voorbeeld te wijzen. Google weet dit – in feite heeft het zelfs een thread opgezet waar u voorbeelden kunt uploaden en feedback kunt achterlaten. Dat is een veelbelovend begin, maar in de tussentijd lijden de klikfrequenties eronder en kunnen gebruikers in de war raken.

Dit is een interessante hachelijke situatie omdat de overgrote meerderheid van de sites geen SEO's hebben om hun titels te optimaliseren, wat betekent dat de wijziging mogelijk ten goede kan komen aan die sites en de gebruikers die naar die inhoud zoeken. Het kan echter het werk dat onze industrie doet tenietdoen of zelfs schaden. Is dit een geval van het grotere goed dat opweegt tegen de behoeften van enkelen? Is uw merk beïnvloed? Wat is uw kijk hierop? Stuur je gedachten mijn kant op: gnguyen@thirddoormedia.com .

George Nguyen,
Editor

Google bevestigt dat het de manier waarop titels voor zoekresultaten worden gemaakt, heeft gewijzigd

Na meer dan een week van verbijstering en, voor sommigen, verontwaardiging, bevestigde Google dat het dinsdagavond de manier waarop het titels voor zoekresultaten maakt, heeft gewijzigd. Voorheen gebruikte Google de zoekopdracht van de zoeker bij het formuleren van de titel van de zoekresultaatfragmenten. Nu zegt het bedrijf dat het dat over het algemeen niet meer doet. In plaats daarvan is het nieuwe systeem van Google gebouwd om te beschrijven waar de inhoud over gaat, ongeacht de zoekopdracht die is doorzocht.

Het nieuwe systeem maakt gebruik van tekst die gebruikers visueel kunnen zien wanneer ze op de pagina aankomen (bijvoorbeeld inhoud binnen H1 of andere header-tags, of die prominent wordt gemaakt door stijlbehandelingen). HTML-titeltags worden echter nog steeds meer dan 80% van de tijd gebruikt, aldus het bedrijf. Google heeft deze wijziging ontworpen om beter leesbare en toegankelijke titels te produceren, maar voor velen lijkt het nadelige effecten te hebben – kijk maar eens naar de antwoorden in de Twitter-aankondiging . Schommelingen in uw klikfrequentie kunnen verband houden met deze wijziging, dus we raden u aan er rekening mee te houden in uw rapportage.

Lees hier meer.

SERP-trends van de rijken en prominenten: toptactieken voor veerkracht van inhoud in een dynamisch zoeklandschap

De zoekresultaten veranderen voortdurend – niet alleen de volgorde van de resultaten, maar ook de functies en gebruikersinterface. In de loop der jaren hebben we gezien dat blauwe links verdrongen werden ten gunste van featured snippets, waarna featured snippets minder prominent werden naarmate kennispanels groter werden, en zo gaat de cyclus. Dus, hoe zorgt u ervoor dat uw inhoud veerkrachtig blijft en het verkeer blijft aantrekken waar uw bedrijf op vertrouwt terwijl de SERP evolueert?

Bij SMX Advanced schetste Crystal Carter, senior digitaal strateeg bij Optix Solutions, de volgende mogelijke strategieën voor een grotere SERP-veerkracht:

  • Optimaliseer inhoud voor panelresultaten met mixed media featured snippets. Er zijn vaak meerdere mogelijkheden voor sitelinks in featured snippets (van afbeeldingen en/of video's), dus u kunt mogelijk klikken aantrekken, zelfs als u de snippet niet 'bezit'.
  • Creëer kennishubs voor mogelijke contextuele koppelingsontwikkelingen. Google experimenteert vaak met nieuwe functies in live zoekresultaten, net als met beeldcarrousels met featured snippets. Eind vorig jaar testte het contextuele links , en voor sommige niches zou dit een manier kunnen zijn om meer zichtbaarheid of verdere branding te krijgen als contextuele links een bredere uitrol krijgen.
  • Bouw gestructureerde gegevens in uw website in voordat er rijke resultaten ontstaan. Het kost niet zoveel moeite om te doen, het informeert zoekmachines over de aard van uw inhoud en als zoekmachines uiteindelijk de gestructureerde gegevens ondersteunen met een rijk resultaat, bent u klaar.
  • Gebruik intentiegerichte inhoud in lange vorm om mogelijk te profiteren van passagerangschikking . Dit kan u helpen om extra zoekzichtbaarheid uit uw gedetailleerde inhoud te halen.

Lees hier meer.

Stickers om 'swipe-up'-links op Instagram te vervangen

Op 30 augustus zal Instagram de ondersteuning voor de "swipe-up" -link (in Instagram Stories) beëindigen ten gunste van een "Link Sticker", meldde TechCrunch maandag. De linksticker gedraagt zich net als de poll-, vraag- en locatiestickers, omdat makers het formaat kunnen wijzigen, verschillende stijlen kunnen selecteren en het overal in hun verhalen kunnen plaatsen.

Waarom het ons iets kan schelen. Deze wijziging kan zorgen voor een grotere betrokkenheid tussen doelgroepen en makers. Met de opveeglink konden gebruikers alleen omhoog vegen (of ze konden naar het volgende verhaal stuiteren), maar verhalen met stickerlinks gedragen zich als elk ander verhaal: gebruikers kunnen reageren met een emoji of een antwoord sturen.

Makers die toegang hebben tot veegkoppelingen, hebben toegang tot Stickerlinks. Voor MKB-bedrijven kan dat betekenen dat ze helaas nog steeds niet voldoen aan de drempel voor volgers. Instagram zegt echter dat het evalueert of deze functie later naar meer accounts moet worden uitgebreid – daar zou ik mijn adem niet voor inhouden, omdat meer toegankelijkheid tot Sticker Links veiligheidsimplicaties kan hebben, vooral als slechte acteurs het gebruiken om spam of verkeerde informatie te promoten .

Je zag mijn post waar, nu?

Google Posts kunnen nu worden weergegeven op sites van derden. Google heeft een bericht geplaatst waarin staat dat "Uw berichten worden weergegeven op Google-services op internet, zoals Maps en Zoeken, en op sites van derden." Het bedrijf moet nog meer details geven over de aard van deze sites, de implementatie of dat ze gewoon door iedereen kunnen worden ingebed. Met dank aan Claire Carlile om dit onder onze aandacht te brengen.

Wat moet je vragen bij het gesprek? Er zijn op dit moment veel vacatures beschikbaar, dus u kunt uw keuze maken. Jasmine Granton heeft een groot aantal vragen gepubliceerd die u moet stellen om uw prospects te verfijnen.

Nike's robots.txt. Als ik je zou vertellen wat er stond, zou dat de grap verpesten. Ga het zelf zien op nike.com/robots.txt . Met dank aan Britney Muller voor het delen van deze.

Op afstand werken? Zo maak je vrienden met je collega's

We zijn nu heel, heel diep bezig tijdens/rond de pandemie. In de loop van het afgelopen anderhalf jaar bent u (of enkele van uw collega's) misschien van baan veranderd en nu de georganiseerde happy hours een beetje hun aantrekkingskracht hebben verloren, vraagt u zich misschien af hoe u relaties kunt opbouwen met nieuwe collega's.

Om ons allemaal te helpen minder sociaal onhandig te zijn, gaf Alan Henry van WIRED de volgende tips:

  • Vraag collega's om een videogesprek te voeren om te praten over waar ze mee bezig zijn of hun interesses. Je zou dit kunnen doen bij een kopje koffie, een drankje of zelfs een ijsje. En wees bereid om een nieuwe afspraak te maken als jij of zij er die dag gewoon niet toe in staat zijn.
  • Maak plannen voor nadat je een groot project hebt voltooid. Het werk is gedaan en de kans is groter dat mensen in een feeststemming zijn.
  • Doe mee aan het gesprek. Wanneer iemand foto's van hun huisdieren deelt, kunt u ook enkele van die van u delen (werkt ook voor kinderen!). Deel je gevoel voor humor door op grappen te reageren of memes te sturen.
  • Volg je collega's op Twitter, of Instagram en TikTok, als je het prettig vindt om met hen op die platforms te communiceren.

"Het plezier gebeurt nooit organisch als je allemaal achter schermen zit", schreef Henry, "Je moet het laten gebeuren, wat betekent dat je jezelf daar buiten zet en jezelf (en mogelijk iemand anders) een beetje ongemakkelijk maakt."


Over de auteur

George Nguyen is een redacteur voor Search Engine Land, die zich bezighoudt met organisch zoeken, podcasting en e-commerce. Zijn achtergrond is journalistiek en contentmarketing. Voordat hij de industrie betrad, werkte hij als radio-persoonlijkheid, schrijver, podcast-host en leraar op een openbare school.

More To Explore