WooCommerce kondigt een samenwerking met TikTok aan die alle eigenaren van WooCommerce-winkels uitnodigt voor een nieuw programma waarmee verkopers rechtstreeks vanuit een TikTok-winkel op TikTok-gebruikers kunnen adverteren.
Het nieuwe programma, dat momenteel de bètastatus heeft, geeft winkeleigenaren toegang tot een publiek van meer dan 150 miljoen, waarvan 61% zich bezighoudt met e-commercegedrag.
WooCommerce-verkopers hebben de mogelijkheid, als early adopters, om producten rechtstreeks op TikTok te verkopen en verkopen te verzamelen voordat de service formeel wordt opengesteld voor meer verkopers.
TikTok is een winkelkanaal
Hoewel TikTok over het algemeen wordt gezien als een plek om video’s te bekijken, is het eigenlijk erg consumentgericht.
TikTok-statistieken die aan Search Engine Journal zijn verstrekt, laten zien dat 1 op de 4 TikTok-gebruikers het platform gebruikt om producten te onderzoeken of een aankoop te doen na het bekijken van TikTok.
Dit is niet verwonderlijk als je bedenkt hoe influencers met een publiek tot miljoenen recensies en adviezen op TikTok plaatsen.
Veel gebruikers wenden zich tot TikTok voor inspiratie op het gebied van mode, make-up, sport en andere retailgerelateerde onderwerpen.
Volgens statistieken van TikTok Insights:
De TikTok-community heeft 1,5 keer meer kans om iets te kopen dat ze op het platform ontdekken. 95% van de TikTok-gebruikers is het erover eens dat financiële onderwerpen erg belangrijk voor hen zijn. 92% van de TikTok-gebruikers zegt actie te ondernemen na het bekijken van een TikTok. 81% van de TikTok-gebruikers die een back-to-school-aankoop deden, zei dat het platform een rol speelde bij de gekochte aankopen/geschenken. 44% van Gen X TikTok-gebruikers zegt dat het platform hen helpt nieuwe dingen te ontdekken. 37% van de TikTok-gebruikers kocht meteen iets dat ze via het platform ontdekten. 38% van de TikTok-gebruikers heeft een vriend of familielid overtuigd om een product te kopen dat ze op het platform hebben ontdekt. TikTok-gebruikers geven 14% meer uit wanneer TikTok deel uitmaakt van het winkeltraject
TikTok en WooCommerce-winkel
WooCommerce heeft een bestaande relatie met TikTok in de vorm van de plug-in TikTok voor WooCommerce-advertentieplatform die in 2022 werd gelanceerd.
Onlangs lanceerde WooCommerce ondersteuning voor TikTok Smart Performance-campagnes.
TikTok Shop is een uitbreiding van deze relatie waarmee verkopers hun volledige voorraad naar TikTok kunnen brengen om hun producten rechtstreeks aan consumenten op dat platform te verkopen.
Manieren om te verkopen op TikTok:
Feedvideo’s Livestreams Tabblad Aanbevolen producten op Woo Merchant-profielpagina
Feiten over TikTok Shops WooCommerce-partnerschap
Er zijn geen minimale of maximale voorraadlimieten voor het aantal producten dat aan TikTop-winkels kan worden toegevoegd.
TikTok Shop is begin november 2022 gelanceerd in de VS voor alfatesten. TikTok heeft zijn testen in april 2023 verplaatst van alfa naar bèta om meer verkopers in staat te stellen deel te nemen aan de lopende TikTok Shop-test in de VS.
Het TikTok Shop-platform is goed getest. TikTok lanceerde TikTok Shop voor het eerst voor bedrijven in Zuidoost-Azië en het VK en begon eind vorig jaar langzaam met het uitrollen van ondersteuning voor geselecteerde Amerikaanse merken.
Welke soorten producten zullen naar verwachting goed verkopen op TikTok?
We vroegen Steve Deckert, VP Business Development bij WooCommerce, welke soorten producten het naar verwachting goed zullen doen op TikTok.
Steve antwoordde:
“Nu #TikTokMadeMeBuyIt meer dan 60 miljard keer is bekeken, zul je zien dat er op dit moment actief wordt gediscussieerd over een breed scala aan producten op TikTok.
Deze hashtag zou enkele ideeën moeten geven over de soorten producten waar in de volksmond over wordt gesproken.
We verwachten dat de producten van onze verkopers, waaronder mode-, schoonheids- en huidverzorgingsproducten, fitness- en wellnessartikelen, gaming- en technologieproducten, evenals unieke oplossingen voor het organiseren en decoreren van je huis, te vinden zijn in de TikTok Store.
Er is een enorme kans voor meerdere merken om te slagen.
Bovendien kunnen voedsel- en drankproducten ook gedijen, aangezien TikTok de culinaire trends en consumentenvoorkeuren blijft vormgeven.”
Steve benadrukte het belang van deze mogelijkheid voor WooCommerce-verkopers:
“Mensen veranderen de manier waarop ze winkelen, en Woo werkt eraan om het voor verkopers gemakkelijker te maken om naadloos reclame te maken en te verkopen op grotere kanalen voor het ontdekken van producten, zoals TikTok.
Via deze bètaversie kunnen Woo-verkopers als een van de eersten dit nieuwe verkoopkanaal testen, stappen voor aankoop verwijderen en hun producten promoten bij de meer dan 150 miljoen maandelijks actieve TikTok-gebruikers in de Verenigde Staten.”
Hoe u zich aanmeldt voor WooCommerce TikTok Shops
De TikTok Store is momenteel in bèta en is beschikbaar voor WooCommerce-verkopers.
Bèta betekent een fase van softwareontwikkeling wanneer het product compleet is en alle functies volledig functioneel zijn.
Beta-gebruikers zijn de eersten die de volledige service proberen voordat deze op grote schaal wordt uitgebracht.
Dit betekent een enorme kans voor WooCommerce-verkopers om een buitengewone hoeveelheid verkopen te genereren.
Lees meer over WooCommerce:
TikTok Shopping-bèta
Uitgelichte afbeelding door Shutterstock/Goodmorning3am

Hey, ik ben Brent, en ik speel al een lange tijd mee in de SEO scene. Ik ben vooral heel actief in de Amerikaanse markt, en hou dan ook wel van een uitdaging. Ik ben sinds kort aan het uitbreiden binnenin de Benelux, en besluit hier dan ook te oversharen!
Wil je meer leren, klik dan op lees meer!