fbpx

Bel nu: +32 468 11 25 93

Uw AI- en ML-primer – en waarom het belangrijk is voor zoeken; Vrijdag's dagelijkse brief

Share This Post

Share on facebook
Share on linkedin
Share on twitter
Share on email

De dagelijkse briefing van Search Engine Land bevat dagelijkse inzichten, nieuws, tips en essentiële stukjes wijsheid voor de hedendaagse zoekmarketeer. Als je dit wilt lezen voordat de rest van het internet dat doet, meld je dan hier aan om het dagelijks in je inbox te ontvangen.


Goedemorgen, Marketeers, en er kan veel gebeuren in een jaar.

Afgelopen zondag hebben we een jaar foto's gemaakt om te herdenken dat mijn dochter volgende week die eerste verjaardagsmijlpaal haalt. Toen ik gisterochtend de fotogalerij kreeg, moest ik nadenken over hoeveel er in 365 dagen is veranderd. Baby's groeien en leren de eerste jaren zo snel. Een klein aardappelmensje dat haar hoofd niet kon optillen, kan nu lopen, communiceren en de hele nacht doorslapen (meestal godzijdank).

Hetzelfde geldt voor ons als zoekmarketeers. Denk eens aan waar je een jaar geleden stond in je carrière. Waarschijnlijk thuis vastgezeten om een pandemie te doorstaan. Maar in de tussentijd ben je misschien je eigen bedrijf begonnen, een nieuwe baan begonnen, nieuwe vaardigheden geleerd, een geweldige campagne uitgevoerd en meer.

Terwijl je je voorbereidt op het vierde kwartaal van dit jaar, houd dat momentum vast (of start het weer op als je je de laatste tijd stagneert). Plan je doelen en maak een blauwdruk om ze uit te voeren. Ik herinner me dat ik een verhaal las over iemand die in de vijftig terug naar school wilde gaan en zich zorgen maakte dat het te laat in het leven was om 'opnieuw te beginnen' en naar een vierjarige universiteit te gaan.

Het motiverende deel was dit: die jaren zullen voorbijgaan, of je nu aan je doelen werkt of niet. Dus je kunt er net zo goed nu mee aan de slag gaan.

Caroline Lyden,
Directeur van zoekinhoud


De wereld van AI en machine learning heeft veel lagen en kan behoorlijk complex zijn om te leren. Er zijn veel termen en tenzij je een basiskennis van het landschap hebt, kan het behoorlijk verwarrend zijn. In dit artikel introduceert expert Eric Enge de basisconcepten en probeert hij het allemaal voor je te demystificeren.

Er zijn zoveel verschillende termen dat het moeilijk kan zijn om uit te zoeken wat ze allemaal betekenen. Laten we beginnen met enkele definities:

  • Kunstmatige intelligentie – Dit verwijst naar intelligentie die wordt bezit/getoond door machines, in tegenstelling tot natuurlijke intelligentie, wat we zien bij mensen en andere dieren.
  • Kunstmatige algemene intelligentie (AGI) – Dit is een intelligentieniveau waarbij machines elke taak kunnen uitvoeren die een mens kan. Het bestaat nog niet, maar velen streven ernaar het te creëren.
  • Machine Learning – Dit is een subset van AI die gegevens en iteratief testen gebruikt om te leren hoe specifieke taken moeten worden uitgevoerd.
  • Deep Learning – Dit is een subset van machine learning die gebruikmaakt van zeer complexe neurale netwerken om complexere machine learning-problemen op te lossen.
  • Natural Language Processing (NLP) – Dit is het gebied van AI dat specifiek is gericht op het verwerken en begrijpen van taal.
  • Neurale netwerken – Dit is een van de meer populaire soorten algoritmen voor machine learning die de manier proberen te modelleren waarop neuronen in de hersenen interageren.

Lees hier meer.


Zoekmarketeers moeten hun kracht in de Google-SEO-relatie onthouden

Google heeft in wezen gezegd dat SEO's (of degenen die SEO proberen) een tijdje niet altijd paginatitels hebben gebruikt zoals ze zouden moeten zijn (sinds 2012). "Titeltags kunnen soms erg lang zijn of 'vol' met trefwoorden, omdat makers ten onrechte denken dat het toevoegen van een heleboel woorden de kans vergroot dat een pagina beter scoort", aldus het Search Central-blog . Of, in het tegenovergestelde geval, de title tag is helemaal niet geoptimaliseerd: “Homepages zouden gewoon 'Home' kunnen heten. In andere gevallen kunnen alle pagina's op een site 'Untitled' heten of gewoon de naam van de site hebben." En dus is de verandering "ontworpen om beter leesbare en toegankelijke titels voor pagina's te produceren."

Deze wijziging van het titellabelsysteem lijkt er weer een te zijn die misschien goed werkte in een laboratorium, maar in het wild niet goed presteert. De bedoeling was om zoekers te helpen beter te begrijpen waar een pagina of site over gaat uit de titel, maar veel voorbeelden die we hebben gezien, hebben precies het tegenovergestelde aangetoond.

De machtsdynamiek wordt zwaar gewogen aan de kant van Google, en dat weten ze. Maar de sleutel is om te onthouden dat we niet helemaal machteloos zijn in deze relatie. De zoekmachine van Google vertrouwt er als bedrijf op dat wij (zowel voor SEO als voor PPC) deelnemen aan zijn bedrijfsmodel.

Lees hier meer.


YouTube schetst zijn benadering van het controleren van verkeerde informatie en de uitdagingen bij effectieve actie. "Wanneer mensen nu naar nieuws of informatie zoeken, krijgen ze resultaten die zijn geoptimaliseerd voor kwaliteit, niet voor hoe sensationeel de inhoud zou kunnen zijn", schreef Neal Mohan , chief product officer bij YouTube.

Hoe u de ROAS van Google Shopping-advertenties kunt verbeteren met prioriteitsbiedingen. "Als u zich meer op uw gemak voelt bij PPC-campagnes in het zoek- en weergavenetwerk, is handleiding een veilige gok als u uw tenen in Shopping dompelt", schreef Susie Marino voor WordStream.

Vergeet mobile-first of mobile-only – het is tijd om echt responsief te worden. “Als je over je website denkt in termen van de desktopsite, welkom in de jaren 2010. Als je erover nadenkt mobiel eerst, welkom in de jaren 2020. Maar het is 2021. Het is tijd om over je site na te denken zoals goede ontwerpers dat doen: het is tijd om responsief te worden”, zei Jess Peck in haar laatste bericht.


De focus van GMB is de afgelopen jaren verschoven van het krijgen van meer bedrijven om zich aan te melden voor de listingservice naar het krijgen van bedrijfseigenaren of managers om nog meer informatie over hun bedrijf op het platform toe te voegen.

“De nieuwe missie van GMB is om bedrijven zoveel mogelijk relevante informatie te laten leveren voor zoveel mogelijk contentgebieden. Naast de basis contactgegevens, omvatten deze mogelijkheden foto's, actielinks, secundaire uren, attributen, servicedetails en verschillende andere functies. De bedoeling is om GMB zo vol mogelijk te maken met primaire gegevens, zodat alle relevante details die een consument mogelijk moet weten voordat hij een lokaal bedrijf kiest, op het platform worden aangeboden, zonder dat hij door hoeft te klikken naar andere bronnen”, schreef Damian Rollison. voor StreetFight.

De lokale trend komt overeen met de algemene richting van Google op de pagina's met zoekresultaten van zoekmachines: alles beantwoorden daar in de SERP. Het doet dit ook door de lokale resultaten aan te passen aan wat volgens hem de bedoeling van de zoeker is.

“De term die is ontstaan om het meest voorkomende type lokale pakketpersonalisatie te beschrijven, is 'rechtvaardigingen' (dit is blijkbaar de interne term van Google voor de functie). Rechtvaardigingen zijn fragmenten van inhoud die worden gepresenteerd als onderdeel van het lokale pakket — of, in sommige gevallen, als onderdeel van het grotere bedrijfsprofiel — om het zoekresultaat voor de gebruiker te 'rechtvaardigen'. Rechtvaardigingen halen bewijs uit een minder zichtbaar deel van GMB, van Google-gebruikers, van de zakelijke website of van lokale voorraadfeeds, en publiceren dat bewijs als onderdeel van het zoekresultaat", aldus Rollison.

Dus waarom zouden marketeers zich hier druk om moeten maken? “Personalisatie biedt bedrijven een breed scala aan mogelijkheden om relevant verkeer van zoekopdrachten naar winkels te leiden. Antwoorden op vragen, foto's, website-inhoud en nog veel meer kunnen worden geoptimaliseerd op basis van de producten en diensten waarnaar u het meest wilt zoeken in de zoekresultaten.“


Over de auteur

Carolyn Lyden is de Director of Search Content voor Search Engine Land en SMX. Met expertise op het gebied van SEO, contentmarketing, lokaal zoeken en analyses, richt ze zich op het gemakkelijker maken van het werk van marketeers met belangrijk nieuws en educatieve content.

More To Explore