fbpx

YouTube introduceert reactie- en advertentieautomatisering voor livestreams

YouTube introduceert reactie- en advertentieautomatisering voor livestreams

Share This Post


YouTube introduceert live reacties om de community tijdens livestreams te verbeteren en voegt functies toe die het beheer van livestreams verbeteren.

Daarnaast breidt YouTube het bereik van publicaties op Android-tablets uit en geeft het inzicht in de soorten inhoud die kijkers op andere kanalen bekijken.

Hier vindt u meer informatie over de nieuwste YouTube-updates voor makers van inhoud.

Reacties op live-uitzendingen

Na het succes van het experiment met getimede reacties op lange video’s, rolt YouTube reacties op livestreams uit.

YouTube ontdekte dat door kijkers te laten reageren en de reacties van anderen op specifieke momenten te bekijken, de community wordt bevorderd.

Kijkers die een YouTube-stream op een iOS-apparaat bekijken, kunnen nu in realtime reageren door uit meerdere reacties te kiezen. Hoewel de makers en kijkers de reacties zien, blijven de gebruikers erachter anoniem.

Bij kanalen die in aanmerking komen voor livestreaming zijn reacties standaard ingeschakeld, maar videomakers kunnen de functie uitschakelen via de live regiekamer.

Nieuwe functies om livestreams beter te beheren

Twee nieuwe functies helpen videomakers hun streams effectiever te beheren.

De eerste, advertentie automatisering, stelt YouTube in staat om de beste tijd te bepalen om midroll-advertenties in te voegen tijdens een stream. Deze functie is optioneel en makers kunnen ervoor kiezen om midrolls handmatig in te voegen.

Het tweede kenmerk is de live controlepaneeldie voorziet stroom statistieken i mogelijkheden voor advertentieweergave in een kleinere kijkruimte.

Makers hebben toegang tot dit dashboard door op de pop-up van het live-dashboard te klikken en de permanente URL te plakken om het live-dashboard te koppelen aan een encoder van derden, zoals OBS.

Publieke belangen versterkt met de kaart van superieure formaten

Om videomakers te helpen weloverwogen beslissingen te nemen over de indelingen die ze publiceren of waarmee ze experimenteren, test YouTube een nieuwe kaart waarop de populairste indelingen op andere kanalen worden weergegeven.

De kaart bevat gegevens over het type video’s dat kijkers elders hebben gezien, uitgesplitst naar video’s, korte films en livestreams.

Voordien gaf YouTube Analytics videomakers geen statistieken over de kijkactiviteit van hun publiek op andere kanalen.

Berichten zichtbaar op Android-tablets

Creators kunnen nu posts maken op tablets en YouTube experimenteert met het zichtbaar maken van posts op Android-tablets.

Er zijn ook plannen om deze functie in de komende maanden naar iPads te brengen, waarmee tegemoet wordt gekomen aan een veelgevraagd verzoek van makers en kijkers.

Op te sommen

Deze updates bieden nieuwe manieren om je publiek erbij te betrekken, meer te weten te komen over hun voorkeuren en je live streaming-ervaring te stroomlijnen.

Op de hoogte blijven van deze veranderingen en je contentstrategieën aanpassen, is essentieel voor voortdurende groei en succes op YouTube.

Uitgelichte afbeelding: Md. Latif Mamun/Shutterstock

bron: YouTube



Source link

More To Explore

WACHT! VOORDAT JE GAAT...

Geef me jouw E-mail Address, en dan stuur ik je een GRATIS kopie van mijn boek, waarin ik je laat zien hoe je jouw inkomen kan verdubbelen in 90 dagen!