fbpx

YouTube lanceert handvatten voor @gebruikersnaam om meer verkeer te genereren

Share This Post


YouTube heeft een nieuwe manier voor gebruikers om makers van inhoud te vinden en rechtstreeks met hen te communiceren door hun ID’s te taggen. Geadverteerd via de Nieuws & Evenementen-pagina van het platform voor het delen van video’s, stelt het kanalen in staat om unieke identifiers te gebruiken in de @gebruikersnaam-indeling.

Deze ID’s verschijnen onder andere in reacties, videobeschrijvingen en kanaalpagina’s, zodat gebruikers ze snel kunnen taggen.

“Het zal binnenkort gemakkelijker en sneller zijn om elkaar te vermelden in reacties, communityposts, videobeschrijvingen en meer”, zei YouTube via een aankondiging. “Creators kunnen bijvoorbeeld worden genoemd in een vermelding in de opmerkingen of worden getagd in de titel van een recente samenwerking, waardoor ze de zichtbaarheid kunnen vergroten en een nieuw publiek kunnen bereiken.”

Handvatten worden de komende maand uitgerold en makers krijgen een melding wanneer ze hun handvat kunnen kiezen. Als een kanaal al een aangepaste URL heeft, wordt dit standaard de identifier, hoewel deze voor een korte periode na de melding kan worden gewijzigd.

“Wanneer een maker toegang heeft tot het selectieproces voor het handvat, hangt af van een aantal factoren, waaronder de algehele aanwezigheid op YouTube, het aantal abonnees en of het kanaal actief of inactief is”, zei YouTube in de ‘aankondiging’.

Behandelt namen van join-kanalen als een unieke identificatie

Begin 2022 begon YouTube makers van inhoud toe te staan ​​om zowel de naam als de URL van hun kanalen te wijzigen. Deze boden brandingmogelijkheden om kanalen te helpen zich te identificeren en te onderscheiden.

In tegenstelling tot kanaalnamen is elke ID echter uniek, waardoor videomakers hun eigen merk verder kunnen onderscheiden. Dit is vergelijkbaar met de ID’s en gebruikersnamen die vaak worden gebruikt op andere sociale-mediasites zoals Facebook, Twitter en Instagram.

Vóór deze update bood YouTube slechts beperkte ondersteuning voor het gebruik van het formaat. Gebruikers kunnen het in YouTube Live-chats gebruiken om andere mensen te noemen, of videomakers kunnen het @-formaat gebruiken om kanalen en videotitels te noemen, maar ze kunnen alleen een andere gebruiker taggen door op hun opmerkingen te reageren.

Het @Username-formaat probeert te concurreren met TikTok

Met meer dan een miljard gebruikers wereldwijd is het korte videoplatform TikTok uitgegroeid tot een grote speler in de wereld van de sociale media. Als zodanig hebben andere sociale-mediaplatforms naar manieren gezocht om te concurreren met Facebook door Reels en YouTube te lanceren door uit te breiden naar shorts.

Een van de functies die TikTok biedt, is de mogelijkheid voor gebruikers om deel te nemen aan gesprekken via berichten en de resulterende discussies en resultaten. Door de @gebruikersnaam-ID’s toe te voegen aan zowel kanaalpagina’s als shorts, hoopt YouTube een vergelijkbaar gebruik te genereren.

Uitgelichte afbeelding: Shutterstock/PixieMe



Source link

More To Explore

WACHT! VOORDAT JE GAAT...

Geef me jouw E-mail Address, en dan stuur ik je een GRATIS kopie van mijn boek, waarin ik je laat zien hoe je jouw inkomen kan verdubbelen in 90 dagen!