fbpx

YouTube test in-app-aankopen met shorts

YouTube test in-app-aankopen met shorts

Share This Post


YouTube voegt nieuwe winkelfuncties toe aan zijn korte videoplatform, volgens een verhaal dat voor het eerst werd gerapporteerd door de Financial Times. Door een vergelijkbaar model aan te nemen als rivalen op sociale media TikTok en Instagram, kunnen Shorts gebruikers aankopen doen terwijl ze door hun feeds scrollen.

Wordt naar verwachting volgend jaar gelanceerd voor gebruikers in de VS, Canada, Australië, Brazilië en India. Makers ontvangen een aandeel van 45% in de advertentie-inkomsten zodra het programma wordt gelanceerd. YouTube heeft gezegd dat het van plan is het programma in de toekomst uit te breiden naar andere landen.

Dit is de nieuwste stap voor het platform voor het delen van video’s om een ​​e-commercebestemming te worden, na de lancering in 2020 van shoppable ads en live shopping, die in 2021 begon.

Het affiliate marketing programma is ook in de lucht

Naast de nieuwe winkelfuncties is YouTube van plan een affiliate marketingprogramma te implementeren om geselecteerde makers van inhoud een commissie te betalen over verkopen die worden gegenereerd door productpromotie.

“Het is echt een goedkeuringsmodel, in vergelijking met een meer traditioneel advertentiemodel of een betaald plaatsingsmodel”, vertelde Michael Martin, de algemene inkoopmanager van YouTube, aan de Financial Times. “Ons doel is om ons te concentreren op de beste kansen voor het genereren van inkomsten voor marktmakers.”

Dit programma bevindt zich nog in de vroege testfase, hoewel het naar verwachting in 2023 voor meer videomakers zal worden uitgerold.

Social media platformen op zoek naar nieuwe inkomstenbronnen

In de nasleep van dalende advertentie-uitgaven na de release van iOS 14.5, waarmee iPhone-gebruikers zich konden afmelden voor tracking, en met de vrees voor een dreigende economische recessie, hebben veel sociale-mediasites nieuwe manieren gezocht om geld te verdienen met inhoud, zowel voor zichzelf . en makers

Als grotendeels onbekend terrein zijn er treffers en missers geweest. Zo beëindigde Facebook eerder dit jaar zijn live shopping-service om meer nadruk te leggen op Reels, zijn korte videoservice die rechtstreeks concurreert met YouTube Shorts en TikTok. Het hield Facebook live, maar verwijderde de mogelijkheid voor e-commerce verkopers om producten te taggen of productafspeellijsten te maken.

Vorige week lanceerde TikTok zijn functie voor in-app-aankopen in de VS. Deze functionaliteit, die al beschikbaar is in het VK en Indonesië, stelt gebruikers in staat aankopen te doen zonder het platform te verlaten.

TikTok bouwt ook uitvoeringscentra in de Verenigde Staten, omdat het ernaar streeft te profiteren van zijn meer dan miljard gebruikers wereldwijd.

bron: De Financiële Tijden

Uitgelichte afbeelding: Claudio Divizia/Shutterstock



Source link

More To Explore

WACHT! VOORDAT JE GAAT...

Geef me jouw E-mail Address, en dan stuur ik je een GRATIS kopie van mijn boek, waarin ik je laat zien hoe je jouw inkomen kan verdubbelen in 90 dagen!