fbpx

Alles wat u moet weten

Alles wat u moet weten

Share This Post


Van alle vele, vele functies die beschikbaar zijn in Google Ads, heb ik er een paar die mijn favorieten zijn. En sitelink-bronnen (voorheen bekend als sitelink-extensies) staan ​​bovenaan mijn lijst.

Omdat? Omdat ze heel veelzijdig zijn. Je kunt er bijna alles mee doen als je denkt dat je strategie goed is.

U kunt bijvoorbeeld de krachtige sitelink in uw advertenties gebruiken om:

Promoot onderwerpen met een laag zoekvolume. Duw achterstanden de deur uit. Maximaliseer hot sellers. Markeer bepaalde productcategorieën. Beantwoord veelgestelde vragen. Beheren van public relations-aangelegenheden.

En dit is nog maar het begin! Sitelink-bronnen kunnen bijna alles.

Praktische tips voor het gebruik van sitelink-resource-extensies

Als u echt het meeste uit uw backlinks wilt halen, moet u nadenken over uw intentie.

Om u hierbij te helpen, laat ik u enkele richtlijnen voor sitelinks zien.

1. Wees duidelijk over uw doelen. Voordat je begint, moet je nadenken over je doelen. Wat probeert u met deze middelen te bereiken? Maak je reclame voor producten of diensten? Zal het item goed presteren met merkgerelateerde en merkloze zoekwoorden? Uw antwoorden op deze vragen helpen u te bepalen of uw sitelinks veelzijdig en nuttig zijn voor de zoekmachine.

2. Gebruik sitelinks als onderdeel van uw bredere strategie. Denk niet alleen aan uw sitelinks. U moet ook rekening houden met de bijgevoegde advertentie, bestemmingspagina en andere bronnen. Zorg ervoor dat ze allemaal samenwerken in dienst van uw algemene strategie.

3. Gebruik een mix van sitelinks. Sitelinks kunnen meerdere doelen dienen, dus zorg ervoor dat u een variëteit gebruikt. U wilt bijvoorbeeld niet alle sitelinks in een advertentie gebruiken om producten te promoten die te koop zijn. Gebruik in plaats daarvan een mix. Een product kan te koop worden aangeboden, er kunnen leads worden gegenereerd, een nieuwe productcategorie kan worden uitgelicht en potentiële klanten kunnen worden doorverwezen naar nuttige informatie.

4. Maak bestemmingspagina’s voor uw sitelinks. In het ideale geval stuurt u gebruikers naar bestemmingspagina’s die nauw verwant zijn aan uw sitelink in plaats van naar een gewone pagina op uw website.

5. Volg de prestaties van de sitelink en pas deze aan. Het opzetten van sitelinks is niet voldoende. Je moet ook bijhouden welke links grip krijgen en welke niet. Dit betekent niet dat alle sitelinks even goed moeten presteren (meer daarover hieronder), maar ze moeten wel goed presteren gezien hun type en doelen.

Waarom het beter is om een ​​combinatie van sitelinkitems te gebruiken

Laten we dieper ingaan op dit idee van het gebruik van een sitelinkcombinatie door naar een voorbeeld te kijken.

In een nieuw klantaccount hebben we vier verschillende soorten sitelinks gemaakt:

Twee sitelinks zijn productgericht (zoals gevraagd door de klant). Een sitelink verbindt gebruikers met een technicus om meer te weten te komen over het product (“Praat met een ingenieur“). Het is meer verkoopgericht. Een sitelink stelt gebruikers in staat om meer te weten te komen over producten zonder met een technicus te spreken (“Wat is?“).

De “Wat is er?” De sitelink presteert beter dan de ‘Praat met een technicus’-sitelink wanneer we de CTR meten. Hoewel we meer gegevens nodig hebben voordat we wijzigingen kunnen aanbrengen, voorspel ik dat we uiteindelijk de sitelink ‘Praat met een ingenieur’ van Sales zullen wijzigen in iets anders.

Dat de educatieve link (“Wat is het?”) beter presteert dan de saleslink (“Praat met een ingenieur”) is in dit geval niet zo verwonderlijk. Het product is een nieuwe en geavanceerde robot die nog niet veel mensen kennen. Ze willen meer informatie voordat ze met iemand praten.

Sitelink-extensies: prestatievoorbeeldScreenshot door de auteur, januari 2023

Door een combinatie van sitelinks te gebruiken en de prestaties van elke site te evalueren, hebben we veel waardevolle informatie verzameld die onze strategie voor dit account helpt sturen. Het is dus altijd een goed idee om een ​​combinatie van sitelinks te gebruiken. Je weet nooit wat je zult ontdekken!

Voorbeelden van sitelinkbronnen

Laten we nu eens kijken naar enkele specifieke voorbeelden van sitelinkbronnen in Google Ads.

Voorbeeld 1: chromatografie

Uitbreiding van sitelinks: voorbeeld van chromatografieGoogle-screenshot, januari 2023

Zoek-apps: Deze aanbieding is voor een zeer technisch product dat in een breed scala aan toepassingen kan worden gebruikt. (Chromatografie is een laboratoriumtechniek voor het scheiden van mengsels.) Het kan dus zinvol zijn om “zoeken naar toepassingen” in een sitelink hier te plaatsen. Help potentiële klanten vinden wat ze zoeken.

Meld u aan en bespaar flink: Een goede sitelink voor het genereren van leads en potentiële inkomsten.

Technische hulp: Ik ben geen grote fan van technische ondersteuning in sitelinks. Technische ondersteuning lijkt meer gericht op huidige gebruikers dan op potentiële gebruikers. Maar wie weet, misschien willen ze huidige gebruikers echt helpen om technische ondersteuning te krijgen via hun advertenties.

Gidsen en affiches: Nogmaals, deze sitelink is een beetje ongewoon, maar kan geschikt zijn voor dit product. Misschien downloaden mensen merkposters en hangen ze op hun werkplekken. Als dat zo is, is het een geweldige manier om naamsbekendheid op te bouwen.

Voorbeeld 2: cursussen neurowetenschappen

Sitelink-extensies: voorbeelden van Nueroscience-cursussenGoogle-screenshot, januari 2023

Ik hou van alles over deze sitelinks! Adverteren gebruikt ze om mensen in alle stadia van de reis van de koper te bereiken.

Voor mensen die nog niet klaar zijn om zich te binden:

Neurowetenschappelijk onderzoek: Deze sitelink is uitgebreid en informatief. Het is handig voor mensen die net beginnen met het verkennen van hun mogelijkheden om neurowetenschappen te studeren.
Download de cursusbrochure: Deze sitelink is ook geweldig voor mensen in de onderzoeksfase. En hoewel we grotendeels in een online wereld leven, consumeren sommige mensen toch liever papieren boeken, pamfletten, enz. Met deze sitelink dekt de school haar bases.

Voor mensen die bijna verloofd zijn:

Korte online cursus: Dit is de cursus die de school aanbiedt. Het is een geweldige sitelink voor degenen die bijna klaar zijn om zich aan te melden.

Voor mensen die zich willen aanmelden:

Schrijf je nu online in: Dit is de sterkste oproep tot actie voor degenen die zich willen committeren. Breng mensen rechtstreeks naar de registratiepagina.

Voorbeeld 3: graden in neurowetenschappen

Laten we eens kijken naar een ander voorbeeld uit de wereld van het neurowetenschappelijk onderwijs: dit keer voor een neurowetenschappelijke opleiding.

Extensies voor sitelinks: voorbeeld van een graad in neurowetenschappenGoogle-screenshot, januari 2023

In tegenstelling tot de vorige twee voorbeelden zijn de sitelinks in deze advertentie niet zo sterk.

Academisch overzicht: Deze sitelink lijkt het meest geschikt voor breed zoeken op termen, zoals zoeken op schoolnaam. Als de zoeker op zoek is naar een specifieke opleiding (wat de bedoeling lijkt te zijn op basis van de term en de advertentie), moeten de sitelinks iets specifieks zijn voor die bepaalde opleiding.

Beurzen: Net als bij de bovenstaande sitelink lijkt “Scholarships” ook niet erg nuttig. Het onderwerp beurzen is belangrijk, maar hoeft waarschijnlijk pas aan de orde te komen als de persoon vaststelt dat deze school goed bij hem past.

Voorbeeld 4: Codebeveiliging

Laten we nu eens kijken naar twee Google-zoekadvertenties voor codebeveiligingsproducten.

Sitelink-extensies: codebeveiligingsvoorbeeldGoogle-screenshot, januari 2023

De sitelinks in deze twee advertenties zien eruit als typische items die u zou vinden voor SaaS-, cloudgebaseerde of technologiebedrijven. Ze klikken door naar een schat aan nuttige informatie zoals productplannen en succesverhalen.

Ik vind vooral de Meest voorkomende risico’s sitelink naar tweede advertentie. Het leidt tot een nuttig artikel dat geweldig zou zijn voor het vastleggen van leads aan de bovenkant van de trechter.

Aan de andere kant ben ik er niet zo’n fan van bloggen sitelink naar eerste advertentie. “Blog” is gewoon niet erg beschrijvend of nuttig.

Er zijn hier echter geen goede of foute sitelinks. En het zou interessant zijn om mijn theorie te testen dat bloginhoud geen best presterende troef is!

Sitelink-items zijn meer dan een bijzaak

Ik hoop dat ik u heb overtuigd van het nut en de veelzijdigheid van sitelinks wanneer ze zijn gemaakt met specifieke doelen die aansluiten bij uw bredere strategie.

Bouw uw sitelink-items dus niet als bijzaak.

Want als u ze de aandacht geeft die ze verdienen, zullen ze u goed van dienst zijn.

Opmerking: Google Sitelink Resources waren voorheen bekend als Sitelink Extensions en werden in september 2022 hernoemd.

Meer middelen:

Uitgelichte afbeelding: Thaspol Sangsee/Shutterstock



Source link

More To Explore

OpenAI sluit gebrekkige AI-detector af
Marketing Nieuwtjes

OpenAI sluit gebrekkige AI-detector af

OpenAI heeft zijn AI-classificatie, een tool die is ontworpen om door AI gegenereerde tekst te identificeren, stopgezet na kritiek op de nauwkeurigheid ervan. De beëindiging

WACHT! VOORDAT JE GAAT...

Geef me jouw E-mail Address, en dan stuur ik je een GRATIS kopie van mijn boek, waarin ik je laat zien hoe je jouw inkomen kan verdubbelen in 90 dagen!